Ostin tuossa sitten äskettäin "uuden" auton. :)  Ja autohan oli volvo 850 ja väri hieno viininpunainen! Auto on päällisinpuolin hyvässäkunnossa, käy ja kukkuu kuten pitää ja sisusta aikalailla virheetön sekä kaikki vimpstaakkelit toimii.

No eipä siinä muuta kuin kovaa ajoa! Kun kyseessä on noin 16 vuotta vanha auto niin löytyyhän siitä vähän fiksaamista eli tuulilasi on haljennut ja pitää seuraavaan katsastukseen vaihtaa, kustantaa onneksi vain noin 250€. Sitten ehkäpä kiireellisempi homma on kuskinpuolen vetonivelen kumi, se pitää vaihtaa kun on näyttänyt hieman vuotaneen, onneksi näytti että kyseessä olisi tuore vuoto, joten nivel toivonmukaan on vielä ehtaa kamaa.

Ohjeet nivelen ja kumin vaihtoon:

Työjärjestys(riippuu vähän laitteista ja henk.koht. mieltymyksistä jne. ):
-vetarin keskipultti/mutteri löysälle
-auto ylös
-alapallo irti
-raidetangon pää irti
-vetari irti
-iskaritolppa sivuun
-suojakumin pannat irti
-vanha suojakumi halki ja roskiin
- riippuen onko nivel sisä-vai ulkopuolisella sokalla:
     - ulkopuolisella sokalla =>levitä sokkaa ja samaanaikaan lyö nivel irti
     - sisäpuolisella sokalla, lyö nivel irti(oikein paskaksi kulunut nivel ei lähde minnekään => pilko vanha rälläkällä ja hommaa uusi nivel
-putsaa akseli ja nivel
-laita uudet vaseliinit
-laita uusi kumi akselille
-lyö nivel takaisin paikalleen( älä riko kierteitä)
- kiristä uudet pannat
-"kokoaminen tapahtuu päinvastaisessa järjestyksessä"

Jos joku tappaa itsensä tms. niin ohjeet eivät ole sitovat=> en ota vastuuta niiden oikeellisuudesta :)

 

Edit: Niin ja öljyiksi pitänee kokeilla valvoline maxlife jotka saattais pysyä hiukka paremmin sisällä koneessa..