Tuossa hiukka ennen vappua kävin kotopuolessa tuolla Pihtoputaan Elämäjärvellä ja siellä vaihdoin tuo nivelen kumin.

Hommaan ei sitten kannata ryhtyä ilman kunnollista ulosvedintä ja voimahylsyä! Oli nimittäin sen akselin 38mm mutteri kunnon momentissa, vaati "metrisen" vääntövarren ja sitten se akseli siinä pyörännavassa oli todella lujassa! Onneksi sain hyvät työkalut lainaan ja irtosihan se sieltä, sitten vetonivelen ja akselin liitos on sellaisella sisäpuolisella sokalla jota pitää levittää ja koittaa akselia nytkyttelemällä saada pois urastaan jotta akseli voi tulla esteettä ulos.

Kaikki muut työvaiheet oli helppoa kauraa, homaa helpottamaan oli myös jousenkiristimet joilla puristin jousia hieman kasaan. Kaikki muut pultit avautuivat kohtuullisen helposti noinkin vanhaksi autoksi ja jarruja oli silminnähden huollettu hyvin, levyt ja palat hyvässä kunnossa ja liukutapit rasvattu hyvin.

Muutoinkin autosta näkee että siitä on pidetty hyvää huolta eikä siitä ole ainakaan vielä löytynyt rempalleen jätettyjä kohtia, saapa nähdä miten sille käy mun hoidossa :D :D Pientä fixaamista siinä kyl on, vänkärin oven lukomekanismi pitäis rasvata, toimii hiukka nihkeesti, ja yksi lamppuin on palanut sekä öljyt ja suodatin pitäis vaihtaa varuiks vaikka edellinen omistaja sanopi vaihtaneensa ne äskettäin. Niin ja vaihteistoöljyn määrä pitää myös tarkistaa.